iPrzedszkole informacje
Wyprawki przedszkolne i ramowe rozkłady dnia
Źródło "http://www.freepik.com" Designed by brgfx / Freepik
Oddziały przedszkolne czynne są w godzinach 7:00 - 17:30
ODDZIAŁ PRZEDSZKOLNY - TRZYLATKI
Wyprawka trzylatka
Artykuły do zajęć:
- blok techniczny A4 z białymi kartkami
- blok techniczny A4 z kolorowymi kartkami
- teczka papierowa na gumkę
- kredki BAMBINO – grube ołówkowe
- klej w sztyfcie
- plastelina
- papier ksero - biały (jedna ryza na pół roku)
Artykuły higieniczne:
- chusteczki higieniczne "wyciągane"
- chusteczki nawilżane
- mały ręczniczek 30 x 30, 30 x 20
Inne:
- kapcie - na podeszwie antypoślizgowej, wygodne i łatwe do wkładania (podpisane)
- ubranie na zmianę trzymane w worku w szatni (odpowiednie do pory roku): koszulka, bluzka, spodnie/spódniczka, skarpety/rajstopy, majteczki, torebka na zabrudzone, mokre rzeczy
- piżama wciągana (nie na guziki), podpisana góra i dół
- pościel - cienka kołdra/koc w poszewce nie większa niż 160 x 200, mała poduszeczka
- ulubiona zabawka - najlepiej maskotka, która pomoże w trudnych chwilach
Ramowy rozkład dnia trzylatka
|
|
7:00-8:30 |
Przychodzenie dzieci do przedszkola. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci z wykorzystaniem puzzli, gier i układanek logicznych. Stwarzanie warunków sprzyjających do wspólnej i zgodnej zabawy. Zachęcanie do podejmowania przez dzieci zabaw tematycznych, konstrukcyjno-technicznych oraz badawczych. Praca indywidualna z dzieckiem i w małych zespołach w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. Rozmowy indywidualne z wychowankami. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci. Zabawy ruchowe przy muzyce oraz ze śpiewem. |
8:30-9:00 |
Czynności organizacyjne, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych. |
9:00-9:30 |
ŚNIADANIE - kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. Zachowanie porządku wokół siebie. Uświadamianie dzieciom potrzeby zdrowego odżywiania się. Czynności higieniczne po śniadaniu. |
9:30-11:30 |
Zintegrowana działalność edukacyjno-wychowawcza w oparciu o program wychowania przedszkolnego. Zajęcia planowane i organizowane przez nauczyciela wspierające wielokierunkową aktywność dziecka, która sprzyja nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Zabawy i zajęcia ruchowe, umuzykalniające, plastyczne, techniczne i konstrukcyjne oraz zajęcia i zabawy z dominacją działalności umysłowej. Przygotowanie do wyjścia i pobyt na świeżym powietrzu, w tym gry i zabawy ruchowe organizowane przez nauczyciela oraz zabawy inspirowane przez dzieci. |
11:30-12:00 |
Przygotowanie do obiadu. Kształtowanie i doskonalenie czynności samoobsługowych. Kształtowanie nawyków higienicznych. |
12:00-12:30 |
OBIAD - kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności higieniczne po obiedzie. |
12:30-14:30 |
Odpoczynek (leżakowanie) połączony ze słuchaniem bajek, opowiadań, muzyki relaksacyjnej. |
14:30-15:00 |
Czynności samoobsługowe, higieniczne i organizacyjne przed podwieczorkiem. |
15:00-15:30 |
PODWIECZOREK – kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków czynności higieniczne po podwieczorku. |
15:30-16:30 |
Gry i zabawy rozwijające zainteresowania dzieci i ich indywidualne potrzeby, przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Praca indywidualna z dzieckiem. Pobyt na świeżym powietrzu. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie oraz sytuacjach zadaniowych. Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne w sali lub na powietrzu. Praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i mającym trudności. Utrwalanie zdobytych wiadomości. |
16:30-17:30 |
Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, zabawy swobodne. Praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. Rozchodzenie się dzieci. |
ODDZIAŁY PRZEDSZKOLNE – SZEŚCIOLATKI
Wyprawka sześciolatka
- kredki grube bambino 12 szt.,
- ołówek gruby,
- klej 5 szt.,
- blok rysunkowy kolorowy 2 szt.,
- nożyczki,
- kostium gimnastyczny z małym kocykiem w materiałowym worku (podpisany),
- chusteczki higieniczne w pudełku 5 szt.,
- 10 sztuk koszulek (na dokumenty),
- ryza papieru xero.
- obuwie na zmianę na jasnej podeszwie
Box: „Strefa przedszkolaka” poziom B+ Wyd. MAC Edukacja
Ramowy rozkład dnia dla dzieci sześcioletnich
Godzina |
Działanie |
7.00-8:30 |
Przychodzenie dzieci do oddziału przedszkolnego. Zabawy swobodne w kącikach tematycznych według zainteresowań i inwencji dzieci, przestrzeganie zasad równego prawa do korzystania ze wspólnych zabawek. Stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie. Zachęcanie do podejmowania przez dzieci zabaw tematycznych, konstrukcyjno-technicznych, badawczych. Praca indywidualna z dzieckiem lub z dziećmi w małych zespołach. Rozmowy indywidualne z dziećmi. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. Praca indywidualna w zakresie wspomagania rozwoju dziecka. |
8:30-9:00 |
Czynności organizacyjne, gimnastyka poranna, zabawa ze śpiewem, czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne przygotowujące do śniadania. Kształtowanie nawyków higienicznych. |
9:00-9:30 |
Śniadanie – kształtowanie nawyków estetycznego i samodzielnego spożywania posiłków, kulturalnego zachowania się przy stole. Rozwijanie oraz doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności higieniczne po śniadaniu. Zachowanie porządku wokół siebie. Uświadamianie dzieciom potrzeby zdrowego odżywiania się. |
9:30-11:45 |
Zajęcia edukacyjno-wychowawcze w sali i na powietrzu według programu wychowania przedszkolnego oraz planów miesięcznych. Zajęcia planowane i organizowane przez nauczyciela wspierające wielokierunkową aktywność dziecka, która sprzyja nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju. Zabawy i zajęcia ruchowe, umuzykalniające, plastyczne, techniczne i konstrukcyjne oraz zajęcia i zabawy z dominacją działalności umysłowej. Zabawy w języku nowożytnym przygotowujące dzieci do posługiwania się tym językiem. Spacery i zabawy na świeżym powietrzu, prowadzenie obserwacji przyrodniczych. |
11:45-12:00 |
Czynności porządkowe, samoobsługowe i higieniczne przed obiadem. Kształtowanie nawyków higienicznych. |
12:00-12:30 |
Obiad - kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego, samodzielnego spożywania posiłków. Uświadamianie dzieciom potrzeby zdrowego odżywiania się. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami. Czynności higieniczne po obiedzie. |
12:30-13:00 |
Odpoczynek połączony ze słuchaniem muzyki relaksacyjnej, audycji dla dzieci i czytanych książek. |
13:00-14:45 |
Zabawa dowolna lub kierowana w przestrzeni przedszkolnej. Gry i zabawy ruchowe, muzyczne, badawcze, plastyczne, teatralne, zabawy wspomagające rozwój emocjonalny i społeczny dziecka. Doskonalenie i utrwalenie poznanych wiadomości i umiejętności. Zajęcia dodatkowe (w tym religia na wniosek rodziców). Pobyt na świeżym powietrzu. Zajęcia kierowane ruchowe, artystyczne, integracyjne w sali lub na powietrzu. |
14:45-15:00 |
Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne . Przygotowanie do podwieczorku. |
15:00-15:30 |
Podwieczorek - kształtowanie nawyków estetycznego, kulturalnego i samodzielnego spożywania posiłków. Uświadamianie dzieciom potrzeby zdrowego odżywiania się. Czynności higieniczne po podwieczorku. |
15:30-16:30 |
Zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne, manipulacyjne, taneczne i inne w sali lub w ogrodzie przedszkolnym, praca indywidualna z dzieckiem zdolnym i z dzieckiem mającym trudności. Utrwalanie zdobytych wiadomości. Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie i sytuacjach zadaniowych. |
16:30-17:30 |
Zabawy tematyczne w kącikach zainteresowań, prace porządkowe w sali, praca indywidualna w zakresie wspomagania dziecka. Rozchodzenie się dzieci. |