Zamówienie publiczne
18 lipca 2024
Szkoła Podstawowa nr 275
Konkurs Stołówka Szkolna 2024/2025
OGŁOSZENIE
Dyrektor Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275
im. Artura Oppmana w Warszawie
ogłasza konkurs na dzierżawę pomieszczeń
i wyposażenia oraz prowadzenie stołówki szkolnej w roku szkolnym 2024/25
Informację o konkursie zamieszczono na tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana
w Warszawie oraz na stronie internetowej szkoły https://sp275targowek.eduwarszawa.pl
REGULAMIN KONKURSU OFERT
CZĘŚĆ I - INFORMACJE OGÓLNE
1.1 Organizator : Miasto Stołeczne Warszawa – Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana w Warszawie, ul. Św. Hieronima 2,
03-243 Warszawa, tel. 22 811 11 44, e-mail: sekretariat.sp275@eduwarszawa.pl
zwana dalej Szkołą.
1.2 Organizator ogłasza konkurs ofert na realizację zadania:
„Prowadzenie stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 w Warszawie”
1.3 Orientacyjna liczba posiłków – 230 dziennie. Docelowa ilość posiłków jest zależna od ilości dzieci korzystających z posiłków szkolnych (ilość w ciągu roku szkolnego jest zmienna, zależy od decyzji rodziców).
1.4 Szkoła ustala koszt wynajmu pomieszczeń kuchennych w roku szkolnym 2024/2025 w wysokości 5000 zł/miesiąc netto + 23% VAT. Kwota ta nie obejmuje opłat za gaz, które będą rozliczane na podstawie faktur, oraz opłat za zużytą energię elektryczną rozliczaną na podstawie wskazań podlicznika i faktur wystawionych Szkole.
1.5 W miesiącach wakacyjnych za każdy miesiąc czynsz będzie obliczony według wzoru.
Czynsz = 5000 * (IDR / IDM) * (IU / 230)
IDR - ilość dni roboczych "Lato w mieście" i Dyżuru wakacyjnego w Szkole
IDM - ilość dni roboczych w miesiącu
IU - ilość uczniów i dzieci uczęszczających na "Lato w mieście" i Dyżur wakacyjny
Wyliczenie nie obejmuje opłat za gaz, które będą rozliczane na podstawie faktur, oraz opłat za zużytą energię elektryczną rozliczaną na podstawie wskazań podlicznika i faktur wystawionych Szkole.
1.6 Wykaz pomieszczeń i wyposażenia – załącznik nr 1.
CZĘŚĆ II – TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT
2.1 Ofertę w formie pisemnej (załącznik nr 2) podpisaną przez osobę upoważnioną wraz z wymaganymi załącznikami na realizację zadania, wymienionego w pkt. 1.2, należy złożyć w siedzibie Organizatora, w zamkniętej kopercie z napisem „Prowadzenie stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana w Warszawie, w terminie do dnia 05 sierpnia 2024 roku do godziny 13:00.
Na kopercie należy umieścić nazwę, adres, numer kontaktowy Oferenta. Potwierdzeniem złożenia oferty będzie oznakowanie jej podczas składania
w sekretariacie szkoły, polegające na odnotowaniu na kopercie terminu jej złożenia (dzień, godzina).
Oferty złożone po terminie określonym w pkt. 2.1 nie będą rozpatrywane.
2.2 Otwarcie kopert z ofertami przez Komisję Konkursową nastąpi dnia 05 sierpnia 2024 roku o godzinie 13:15 w siedzibie Organizatora konkursu.
2.3 Wybrany w drodze konkursu Oferent będzie zobowiązany do podpisania w siedzibie Organizatora konkursu Umowy Najmu.
2.4 W przypadku braku złożonych ofert lub braku ofert niepodlegających odrzuceniu Szkoła może przystąpić do negocjacji z wybranym oferentem.
CZĘŚĆ III – OPIS WARUNKÓW ZAMÓWIENIA
3.1 Po wynajęciu od szkoły pomieszczeń kuchni Oferent zobowiązany będzie do prowadzenia żywienia na następujących zasadach:
- codzienne przygotowywanie i wydawanie wysokiej jakości posiłków zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży
w jednostkach systemu oświaty oraz wymagań jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci i młodzieży
w jednostkach (Dz. U. z 2016 r. poz. 1154); - przygotowywanie posiłków będzie zgodne z zasadami racjonalnego żywienia, przygotowywane z pełnowartościowych produktów posiadających aktualne terminy ważności, naturalnych, mało przetworzonych, z ograniczoną ilością substancji dodatkowych, konserwujących, zagęszczających, barwiących lub sztucznie aromatyzowanych;
- przestrzeganie zasad ustanowionych przez Sanepid, HACCP;
- przygotowywanie i wydawanie posiłków w wynajętych pomieszczeniach kuchni, oraz w części przeznaczonej dla oddziałów przedszkolnych;
- zapewnienie możliwości zakupu jednego dania, możliwość zakupu dania
jednorazowo; - dla uczniów, których obiady finansowane są przez OPS Oferent będzie prowadził stosowne rozliczenia finansowe z OPS-ami,
- zapewnienie całodziennego wyżywienia (śniadanie, obiad, podwieczorek) dla dzieci z oddziałów przedszkolnych;
- posiłki dla dzieci z oddziałów przedszkolnych dowożone będą na wózku kelnerskim z użyciem wewnętrznej platformy przyschodowej i wydawane
w salach przedszkolnych (w tej części szkoły znajdują się: wydawalnia posiłków
i zmywalnia); - tygodniowe jadłospisy będą wywieszane w stołówce szkolnej oraz na stronie internetowej szkoły, jak również przedkładane dyrektorowi szkoły wraz
z gramaturą, kalorycznością i wyszczególnieniem składników odżywczych, - utrzymywanie czystości i porządku na terenie kuchni zgodnie z wymogami odpowiednich służb oraz zapewnienie czystości podczas przygotowywania posiłków,
- udostępnienie kuchni i stołówki na organizowanie szkolnych imprez okolicznościowych,
- przyjmowanie wpłat za wydawane posiłki, odliczanie opłat za dni, w których uczeń jest nieobecny pod warunkiem zgłoszenia tego faktu w tym samym dniu do godz.9:00;
- zapewnienie obsługi elektronicznej w zakresie wydawania posiłków, komunikacji z rodzicami, w tym sprawnego odwoływania
i zamawiania posiłków; - od dnia obowiązywania umowy najmu pokrycia wszelkich kosztów utrzymania kuchni związane z jej funkcjonowaniem (w tym ze sprawnością urządzeń, przeglądami technicznymi, stanem technicznym pomieszczeń, zatrudnieniem pracowników, zakupem środków czystości, zakupem środków i produktów żywnościowych, utylizacją odpadów, zużyciem mediów),
- zapewnienie sprawnego i dobrego zaopatrzenia i zagwarantowanie wyżywienia dla uczniów w przypadku wystąpienia wszelkiego rodzaju awarii;
- Oferent nie może podnająć innemu podmiotowi wynajmowanych pomieszczeń
- zamawiający zastrzega sobie prawo bieżącej kontroli w zakresie przestrzegania przez Oferenta jakości wykonywanych usług.
3.2 Wydawanie obiadów uczniom i pracownikom będzie odbywać się od poniedziałku do piątku z wyłączeniem okresu przerw świątecznych, wakacji, ferii szkolnych i dni ustawowo wolnych od nauki, śniadania w godz. 8:45 – 9:15, obiady w godz. od 11:30 do 14:30.
3.3 Podczas prowadzonej przez szkołę akcji „Lato w Mieście” lub „Zima w Mieście” oraz dyżurach wakacyjnych w oddziałach przedszkolnych Oferent zobowiązany będzie do przygotowywania posiłków dla uczniów biorących udział w akcjach.
3.4 Istnieje możliwość dokonania wizji lokalnej pomieszczeń przeznaczonych do najmu, po wcześniejszym, telefonicznym ustaleniu terminu.
CZĘŚĆ IV – TERMIN REALIZACJI UMOWY
4.1 Okres trwania umowy najmu: 01.09.2024 r. – 31.08.2025 r.
4.2 Zamawiający przewiduje możliwość przedłużenia umowy na kolejny okres pod następującymi warunkami:
- należytej realizacji umowy i żywienia;
- uzgodnienia warunków ewentualnej zmiany ceny obiadu z radą rodziców,
- uzgodnienia ceny najmu ze Szkołą;
- akceptacji powyższych warunków przez Szkołę,
CZĘŚĆ V – WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE
5.1 Oferent powinien legitymować się minimum 5-letnim doświadczeniem
w świadczeniu usług podobnych do przedmiotu konkursu, tj. prowadzenie stołówki dla dzieci w wieku 3 – 14 lat. Oferty nie posiadające udokumentowanego doświadczenia będą podlegały odrzuceniu. – potwierdzeniem spełniania warunku będzie wypełniona tabela stanowiąca załącznik nr 3 oraz dołączone do niej referencje potwierdzające należyte wykonanie usług.
5.2 Oferent zobowiązany jest dostarczyć jako załącznik do oferty następujące dokumenty:
- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub aktualny odpis Krajowego Rejestru Sądowego wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
- dokumenty potwierdzające prawo do prowadzenia żywienia zbiorowego i usług gastronomicznych,
- złożenie deklaracji najemcy,
- pełnomocnictwo, jeżeli umocowanie do reprezentowania Oferenta nie wynika ze złożonych dokumentów,
- dwutygodniowy jadłospis (obiady dwudaniowe lub obiady dwudaniowe + śniadanie, wraz z podwieczorkiem), z uwzględnieniem posiłków dietetycznych, z wagowym podaniem składników wchodzących w skład posiłków zgodnie z wymaganiami zawartymi w części III.
5.3 Wszystkie dokumenty powinny być podpisane lub poświadczone za zgodność z oryginałem.
5.4 W przypadku wątpliwości co do przedstawionych dokumentów szkoła zastrzega sobie prawo wezwania oferenta do dodatkowych wyjaśnień oraz odrzucenia oferty.
CZĘŚĆ VI - WYBÓR OFERTY
6.1 Wybór oferty na prowadzenie stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej
z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana w Warszawie zostanie dokonany poprzez Komisję powołaną przez Dyrektora Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 w Warszawie.
6.2 Po analizie złożonych ofert Komisja dokona wyboru najkorzystniejszej oferty.
6.3 Oceniane będą tylko oferty niepodlegające odrzuceniu.
6.4 Jako kryterium wyboru przyjmuje się:
- [65 pkt] Ceny za przygotowanie posiłków:
- 1 zupa (Czu)
- 1 drugie danie (Cdd)
- 1 obiad - zestaw dwudaniowy (Cob)
- 1 całodzienne wyżywienie w przedszkolu (1 obiad, 1 śniadanie, podwieczorek) (Ccw)
Punkty przyznawane będą według wzoru:
C=Czu+Cdd+Cob+Ccw
Ilość punktów = (Cn/Cb)*65
Punkty zaokrągla się do pełnych punktów.
Cn – cena najtańszej oferty
Cb – cena badanej oferty
- [15 pkt] Doświadczenie w pracy - minimum 5-letnie doświadczenie
w świadczeniu usług podobnych do przedmiotu konkursu, tj. prowadzenie stołówki dla dzieci w wieku 3 – 14 lat, potwierdzone złożonymi referencjami.
W trakcie oceny ofert wykonawca otrzyma za każdy pełny rok udokumentowany referencjami 1 pkt, jednak maksymalnie 15 punktów.
- [10pkt] Dodatkowa funkcjonalność - załączenie do oferty przygotowanego przez Wykonawcę opisu np.:
dodatkowe wsparcie statutowe placówki w okresie realizacji umowy
organizowanie konkursów gastronomicznych dla dzieci uczęszczających do placówki, szerzenie zdrowego trybu odżywiania wśród dzieci, współudział w akcjach i imprezach odbywających się na terenie placówki itp.), organizacja pracy stołówki.
Komisja w tym kryterium oceni przygotowany przez Oferenta opis i przyzna od 0 do 10 pkt.
- [5 pkt] Możliwość wyboru diety eliminacyjnej: BM/BG/BJ/BR/BC.
Punkty przyznawane będą za każdą z oferowanych diet po 1 pkt:
- [5 pkt] Ceny za diety eliminacyjne,
Jeśli suma cen posiłków (C) za poszczególne diety eliminacyjne będzie:
-
- niższa lub w takiej samej wysokości co suma cen za posiłki standardowe – 5 pkt.
- większa niż ceny posiłków standardowych – 0 pkt.
6.5 Komisja może wystąpić z wnioskiem do Oferenta o uzupełnienie wymaganych dokumentów.
6.6 Jako najkorzystniejszą ofertę Komisja wskazuje ofertę, która uzyskała najwyższa sumę punktów w powyższych kryteriach.
6.7 Po wyborze najkorzystniejszej oferty Komisja sporządza protokół z rozstrzygnięcia konkursu lub jego unieważnienia.
CZĘŚĆ VII – TRYB OGŁOSZENIA WYNIKÓW KONKURSU
7.1 Wyniki konkursu zostaną umieszczone na stronie internetowej szkoły.
CZĘŚĆ VIII - ZAWARCIE UMOWY
8.1 Wybrany Oferent powinien zgłosić się do siedziby Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 w Warszawie w celu podpisania umowy. Termin zawarcia umowy, nie później niż do 30.08.2024 r., wskazany zostanie Oferentowi w piśmie informującym o rozstrzygnięciu konkursu.
8.2 Szkoła przekaże Oferentowi lokal wraz z wyposażeniem po podpisaniu umowy najmu. Oferent w przypadku wygaśnięcia lub rozwiązania umowy zobowiązuje się do zwrotu wynajmowanych pomieszczeń, sprzętów w stanie określonym protokołem ich przejęcia, niepogorszonym ponad zużycie będące wynikiem prawidłowego użytkowania Przekazanie lokalu Oferentowi oraz jego zwrot Zamawiającemu będzie dokonywane protokołem zdawczo-odbiorczym w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego.
8.3 W przypadku uchylania się Oferenta od zawarcia umowy Szkoła wybiera ofertę następną w kolejności.
CZĘŚĆ IX - ZAWARCIE UMOWY
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako RODO) (Dz. U. UE. L. z 2016 r. Nr 119, z późn. zm.), wszystkie osoby składające dokumenty w odpowiedzi na niniejsze ogłoszenie konkursu na dzierżawę pomieszczeń i wyposażenia oraz prowadzenia stołówki szkolnej w roku 2024/2025, uprzejmie informujemy, że:
- Administrator danych osobowych
Administratorem czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w ramach procesu jest Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana w Warszawie.
Z administratorem może Pani/Pan skontaktować się poprzez adres e-mail: sekretariat.sp275@eduwarszawa.pl lub pisemnie na adres korespondencyjny Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana, ul. Św. Hieronima 2, 03-243 Warszawa.
- Inspektor Ochrony Danych
Administrator wyznaczył Inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować w sprawach ochrony i przetwarzania swoich danych osobowych pod adresem e-mail: iod.dbfotargowek@eduwarszawa.pl lub pisemnie na adres naszej siedziby, wskazany w pkt 1.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania
Administrator przetwarzać będzie Pani/Pana dane osobowe w celach związanych z prowadzonym postępowaniem.
Podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO, tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, w tym przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – kodeks cywilny, ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.
- Okres przetwarzania danych
Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu osiągnięcia celów dla których zostały pozyskane wskazanych w pkt 3 a następnie przez okresy przewidziane w wewnętrznych uregulowaniach administratora oraz przez okres wymagany przepisami prawa w tym Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych tj. przez okres 5 lat od zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia.
- Odbiorcy danych
Pani/Pana dane osobowe mogą być udostępniane innym podmiotom jeżeli obowiązek taki będzie wynikać z przepisów prawa.
Do Pani/Pana danych mogą też mieć dostęp podmioty przetwarzające dane w imieniu administratora na podstawie zawartych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych np. podmioty świadczące pomoc prawną, usługi informatyczne, usługi niszczenia dokumentów, jak również inni administratorzy danych osobowych przetwarzający dane we własnym imieniu np. podmioty prowadzące działalność pocztową.
- Prawa osób, których dane dotyczą:
Zgodnie z RODO, przysługuje Pani/Panu:
- prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymywania ich kopii o którym mowa w art. 15 RODO,
- prawo do sprostowania (poprawiania) danych osobowych na podstawie z art. 16 RODO, przy czym skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia ani zmianą postanowień umowy w sprawie zamówienia publicznego.
- prawo do usunięcia swoich danych osobowych w sytuacji kiedy dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane zgodnie z art. 17 RODO,
- ograniczenia przetwarzania danych osobowych w przypadkach określonych w art. 18 RODO przy czym prawo to nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, przetwarzania danych w celu zapewnienia korzystania z środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego* ,
- prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych na niezgodne z prawem przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych na adres Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Jeśli chce Pani/Pan skorzystać z któregokolwiek z tych uprawnień prosimy o kontakt z Inspektorem Ochrony Danych wskazany w pkt 2 lub pisemnie na dres korespondencyjny wskazany w pkt. 1.
7. Informacja o wymogu/dobrowolności podania danych
Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem związanym z udziałem w postępowaniu.
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji
W oparciu o Pani/Pana dane osobowe administrator nie będzie podejmować wobec Pani/Pana zautomatyzowanych decyzji, w tym decyzji będących wynikiem profilowania.
- Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego
Administrator nie przewiduje przekazywania Pani/Pana danych osobowych do państwa trzeciego (tj. państwa, które nie należy do Europejskiego Obszaru Gospodarczego obejmującego Unię Europejską, Norwegię, Liechtenstein i Islandię) ani do organizacji międzynarodowych.
CZĘŚĆ X - INFORMACJE DODATKOWE
Dodatkowe informacje dot. konkursu można uzyskać w siedzibie organizatora tj. Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275 im. Artura Oppmana, którego dane zostały wskazane w Części I, osobami do kontaktu są p. Edyta Dadas i p. Dorota Nasiadko.
Z-ca Dyrektora Szkoły Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 275
Mirosława Dąbrowska
Pliki do pobrania
-
.docx
Załącznik nr 1 - Wykaz pomieszczeń i wyposażenia (.docx)
Rozmiar: 0.02 MB
-
.docx
Załącznik nr 2 - Formularz ofertowy (.docx)
Rozmiar: 0.02 MB
-
.docx
Załącznik nr 3 - Posiadane doświadczenie (.docx)
Rozmiar: 0.01 MB
-
.doc
Załącznik nr 4 - Postanowienia umowy (.doc)
Rozmiar: 0.07 MB
-
.docx
Załącznik nr 5 - Deklaracja najemcy (.docx)
Rozmiar: 0.01 MB